Două scoici

Când țărmul și-a trimis semințele fecunde
în gineceul mării, într-un loc,
într-altul,
ne-am regăsit noi, două scoici
zăcânde,


tu, scumpa mea Lameli,
eu, tânăr, Branhiatu.
Ne-am cunoscut de mult în orizont marin,
în crângul cu origini cuacervate,
locuiam într-un cartier salin,
într-o epavă
cu poveștile înecate,
ne-au fost deschis serate în ocean,
ne-au fost cântate valsuri vaporoase,
-mai știi câte sonate interpretam
la patru mâini
pe clapele spumoase?
Ne săvârșeam în val nețărmurirea,
pașii în doi, eternul său balans,
de la nisip furasem nemurirea
nepietrelor
ce împietresc în dans.
Și când ne vom topi în mineral
două cochilii,
albe la atingeri,
ne va ascunde țărmu-n encefal,
în bezna nisipoasă, sub meninge,
vom deveni materie inertă,
poate schelet al caselor de lut,
ori sub o catedrală
o incertă
chemare a mării ce ne-a cunoscut.

Acest articol a fost publicat în MAGIA EREDITĂŢII și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Două scoici

  1. edysong1 zice:

    Absolut superb!!! Am fost cu totii foarte impresionati. Am citit-o cu voce tare Marinei si Cristinei si eu m-am pronuntat ca sunteti de talia lui Nichita.

    Sincere felicitari!!!

    Edy

    • dantipurita zice:

      Încă o dată ,mulțumesc mult Edy, mi-au făcut mare plăcere aprecierile tale! Abia acum am dat peste acest sit, pentru că, în afara redactării scrierilor mele, a corespondenței simple cu cenacliștii de la confluențe lirile, nu mă prea pricep .Poeziile acestea, inclusiv Două scoici, fac parte din volumul Magia eredității care tocmai l-am scos alaltăieri din editură și pe care îl voi aduce în America când vom veni noi.Cel de al zecelea volum se va intitula Genetica îngerilor, pentru care acum sunt în faza de a aduna material documentar, bine înțeles la bază stau textele biblice,unde, mai ales în interpretare,în legătură cu tema aleasă, tu îmi poți fi de mare ajutor. De exemplu, dacă omului, D-zeu i-a spus să se înmulțească și să umple pământul, îngerilor, care sunt cei creați și interpuși între om și divinitate, structurați pe cele 9 trepte de ierarhie, ce modalitate de înmulțireli s-a oferit? Mai ales că în spatele fiecărui om există câte un înger, iar omul este în continuă înmulțire. Deci, trebuie să existe o formă de genetică și la aceste popoare de îngeri, bine înțeles, gândind metafizic și metaforic.
      Cartea Magia eredității o voi trimite prin poștă părinților tăi săptămâna următoare la Iași.
      Vă îmbrățișez cu mult drag pe toți, și pe cei mari, și pe cei mici. Dan.

  2. dantipurita zice:

    Încă o dată ,mulțumesc mult Edy, mi-au făcut mare plăcere aprecierile tale! Abia acum am dat peste acest sit, pentru că, în afara redactării scrierilor mele, a corespondenței simple cu cenacliștii de la confluențe lirile, nu mă prea pricep .Poeziile acestea, inclusiv Două scoici, fac parte din volumul Magia eredității care tocmai l-am scos alaltăieri din editură și pe care îl voi aduce în America când vom veni noi.Cel de al zecelea volum se va intitula Genetica îngerilor, pentru care acum sunt în faza de a aduna material documentar, bine înțeles la bază stau textele biblice,unde, mai ales în interpretare,în legătură cu tema aleasă, tu îmi poți fi de mare ajutor. De exemplu, dacă omului, D-zeu i-a spus să se înmulțească și să umple pământul, îngerilor, care sunt cei creați și interpuși între om și divinitate, structurați pe cele 9 trepte de ierarhie, ce modalitate de înmulțireli s-a oferit? Mai ales că în spatele fiecărui om există câte un înger, iar omul este în continuă înmulțire. Deci, trebuie să existe o formă de genetică și la aceste popoare de îngeri, bine înțeles, gândind metafizic și metaforic.
    Cartea Magia eredității o voi trimite prin poștă părinților tăi săptămâna următoare la Iași.
    Vă îmbrățișez cu mult drag pe toți, și pe cei mari, și pe cei mici. Dan.

Lasă un răspuns

